Caterham Supersport - Nejnovější reinkarnace Lotusu Seven
Firma Caterham rozšířila svou rodinu duchovních nástupců Lotusu Seven. Je to jediný nový model za poslední dva roky, když pomineme speciální edice jako byl Roadsport 125 Monaco.
Caterham Supersport byl vyvinut především pro běžné silnice, ovšem s velkou dávkou inspirace u závodních vozů značky. Je osazen 1.6l motorem Sigma od Fordu. Výkon je rovných 140 koní, ale moc se tomu nesmějte, Supersport totiž váží jen 520kg a tak je jeho výkonový poměr velmi slušných 270 koní na tunu což je mimochodem více než u osmiválcové M3. Také díky samosvornému diferenciálu „vůz“ zrychluje z 0 na 100km/h za pouhých 4,9s a rozpálí to na 193km/h.
Asi se divíte proč je maximální rychlost tak nízká. Vždyť by při té váze měla maximálka ležet aspoň u 250km/h. Důvodů je více. Třeba aerodynamika – všechny Caterhamy se drží klasického designu Lotusu Seven, takže karoserie není přizpůsobená odporu vzduchu ve vysokých rychlostech. Zásadnější ale je, že má „odkrytá“ kola. To je z hlediska aerodynamiky nejhorší, co může auto mít. Dále zpřevodování je do nižších rychlostí, protože i přes nízkou hmotnost není možné dát na šestnáctistovku dlouhé kvalty.
Výbava tohoto spartánsky pojatého stroje se týká víceméně podvozku. Naleznete zde tlumiče, pružiny a stabilizátory nastavené pro ježdění na závodním okruhu. V případě ježdění po okreskách se tedy nedá čekat cokoliv aspoň vzdáleně připomínající komfort. Dále již zmíněný samosvorný diferenciál, 13palcová kola na pneumatikách Avon CR500 a kompozitová závodní sedadla se čtyřbodovými pásy.
Firma Caterham prohlásila, že tento model byl vytvořen pro maximální zábavu za volantem za nízkou cenu. Ta byla vyčíslena na 23 000 liber (cca 650 000 Kč), nebo jako stavebnice na dostavení doma v teple vlastní garáže za 20 000 liber (cca 560 000 Kč).
:)
(Fífa, 14. 4. 2011 12:45)